Come together

Då var jag färdig med bokrecensionen i eng. litteratur. Rätt skönt med tanke
på att den ska vara inlämnad den 21 april. Nu kan jag ägna mig åt instuderingsfrågorna till
tentan i rysslands historia, kultur och samhälle i fler aveckor.
Tentan är den 25, så det känns väldigt lugnt och skönt.
Blir givetvis en del engelsk grammatik också, men inget som
inte går rätt fort att göra.

Tänkte ta ledigt resten av kvällen, har, förutom recension, även städat idag.
Färdig med garderoben och sovrummet, tänkte fortsätta plocka lite i vardagsrummet.
Vi lyckades också tvätta all tvätt idag, alla maskiner var lediga, jippie!
Peter har precis diskat färdigt och dammsuger köket.
Det enda som är ganska rörigt nu är arbetsrummet, hehe. Dröjer nog tills
Peter är klar med c-uppsatsen innan det är någon idé att röja här. Böcker och papper
precis överallt. Tror knappt en sjättedel är mina...




image67 
Avobath badbomb 49 kr/200 g Lush

Överväger att sjunka ner i ett citrondoftande badkar och slappa lite.
Ska skumma igenom high Fidelity, men det är inte förrän nästa måndag
 vi ska diskutera den, och eftersom jag redan läst den två gånger på engelska
behöver jag bara friska upp minnet lite.

Fick förresten massa post idag. Min ryskabok
(glömde den hemma, smart såhär innan tentan, är inte alls disträ)
som pappa skickade upp, tack! Boken jag beställde från amazon.com, utan
att veta vad det var för något.
(kostade 24 kr, och var jättsnygg)
Den visade sig vara en lyckträff,
"The Devil's Collection:
A Cynic's dictionary"
En ordbok fylld med härligt cyniska citat från kända och okända människor.
Dessutom läderinbinden med guldtryck och inpräntade dödskallar, hehe.

Fick min Allt om Mat-tidning, som jag beställde i januari...
Nåja, bättre sent än aldrig

Dessutom är ögat mycket bättre, trots att salvan är knallgul och gör att
ögat ser ut som ett illgult klot... Men jag ser, och det gör knappt ont längre!
Med andra ord en riktigt bra dag idag :oP




Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0