Ren Lycka!

Är härligt trött i hela kroppen, och lite öm i vaderna.
Jag, Alex, Linda, Peter och Aron
har ridit islandshäst i två timmar!
Det var så kul och jättehärligt!!!
Bara få sätta av i full galopp och njuta!
Det är ren lycka...
Peter och Aron tyckte likadant, och då har Peter
aldrig varit i närheten av en häst förut.
Vi mer rutinerade ryttare var riktigt imponerade av dem,
de töltade, travade och galopperade utan problem.
Ledaren var också imponerad.

Själv höll jag på att åka av två gånger, fick den hetaste hästen. 
Vilket jag iofs inte hade så mycket emot, trots att
jag inte ridit på två år.
Första gången galopperade han iväg och ville tävla,
det hade gått bra om jag inte tappat stigbygeln... Men jag
höll mig kvar tills jag fick stopp på honom :o)
Andra gången halkade stackars Carlúr i en brant nerförsbacke och snubblade.
Då var jag centimeter från backen,  mitt hår släpade i marken...
Men kände inte för att ramla av där, hade inte varit så lämpligt,
 så jag tog mig upp i sadeln igen ;oP


Mycket duktig och trevlig ledare, härliga och mysiga hästar
och en otroligt vacker omgivning!
Högsta betyg till Kyrkekvarn turridning!!!

Kunde ju tyvärr inte ta några bilder, men har lånat bilder på 
hästarna från deras hemsida,
www.kyrkekvarn.se 

Enjoy!





 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0