Gott Nytt År!

Ja, då är vi framme vid år 2008:s sista dag. Mycket har hänt under året, positiva och negativa saker, men som vanligt är det de positiva som väger tyngst och följer med framåt.

I början av året praktiserade jag på ett hunddagis, med tanken att få ihop praktik för att söka djursjukvårdarprogrammet. Dock fick jag efter ett tag sluta pga att jag var sjuk så mycket. Men det var det nog någon mening med, eftetersom man nu tagit bort antagningskravet på praktik...


Peter fyllde år i februari, och jag fyllde år i mars. Födelsedagspresenten jag fick av honom var en kryssning till RIga, och vilken upplevelse det blev! Mycket spännande, med njurstensanfall, en otroligt häftig rysk doktor och väldigt effektiv medicin. Väl i RIga insåg vi att det inte var så mycket att hurra för, så när vi var tillbaka i Stockholm igen gjorde vi stan. VI shoppade, åt god mat, sprang runt och hade en riktig heldag. Alla pengar vi sparat för att ha i Riga hade ju inte gått åt, men det gjorde de i Stockholm, och sen i Uppsala igen. Det vi fick med hem från Riga var den berömda Riga Black Balsam, deras mycket speciella örtsprit (som vi för övrigt gör allt för att bli av med igen, fy f*n vad vidrig!) och ett ryskt piller som ligger i byrålådan.

I början av April möblerade vi om hela lägenheten, och köpte ett matbord. Äntligen slapp vi sitta och äta middag i soffan! Vissa kompletteringar inköptes sedan i början på september, för att skapa en riktigt hemkänsla. Vilket vi helt klart har lyckats med (=
I april köpte jag också min dator, min lila, mycket praktiska sak. Skulle använda den betydligt mer om vi kunde få ordning på dubbelanslutnings-mackapären, men det är något vi får jobba på under 2009...


I maj fick vi reda på att Peter fick ett stipendie, som gällde för varje termin i tre år! Detta var mycket välkommet, och hjälper helt klart till matt fylla ut den skrala studentkassan.
Jag började också styrketräna, men fick sluta efter några veckor, då mina armar inte längre fick plats i tröjärmarna...


Sommaren kom och gick, men i år fick vi faktiskt två veckor med riktig sommarvärme och sköna bad. Återigen spökade njurarna, och jag fick ge upp mitt sommarjobb. Inte alls roligt, men i etferhand var det ett bra beslut.

Under sommaren funderade jag också över vad jag skulle läsa till hösten. Efter stor eftertanke och mycket funderande, blev det till sist lärarutbildning i Uppsala. Under hösten har stenarna fortsatt att spöka då och då, men jag fick äntligen komma till njurmottagningen, utredas och ffå medicin. Nu i januari ska vi bara undersöka hur medicinen har fungerat, så hoppas vi på ett så gott som stenfritt 2009!

Hösten har till största delen bestått av plugg, plugg och lite mer plugg, varvat med lite praktik. Nu har jag fyra dagar kvar att ta igen, och3 uppgifter, sen är jag ikapp, och still going strong!


Så vad väntar då under det kommande året?


* Börja läsa inriktning
* Födelsedagsfirande i mars med familjen, kombinerat med Metallicakonsert
* D-Day i juni! Det roligaste nästa r faktiskt :oP
* Förhoppningsvis en resa till Thailand till hösten/vintern

Sen får vi se vad 2009 bjuder på!



GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0