Lärarlek

Hej på er!
Hoppas ni haft en bra dag! Kul att det har tillkommit någera nya läsare (= Ni får gärna kommentera om det är något ni undrar över.
Idag har jag verkligen fått prova på läraryrket mer på riktigt. Jag har sprungit runt och hjälpt till, rättat, läst igenom resedagböcker om Thailand, fått rätta 18 skrivningar och skrivit kommentarer, samt haft min högläsning. Den gick förresten riktigt bra, läste "Kalle Vrånglebäcks Jul", tog ungefär 35 min, och barnen verkade uppskatta det. De fnissade på de rätta ställena, och lyssnade väldigt uppmärksamt. De fick lov att rita under tiden, men det var inte många som gjorde det. Min handledare Eva tyckte också att det gick väldigt bra. Är dock helt slut, och min röst var inte riktigt van att läsa högt så länge. Nuförtiden skulle jag lätt kunna gå och lägga mig vid halv 8, så trött har jag varit senaste veckan. Bara två dagar kvar nu, sen är VFU:n till denna delkursen klar. Sedan är det två dagar i januari, så är jag helt klar med den sen. SKa bli skönt, tar på krafterna att ha 17-timmarsdagar med drygt 2 1/2 timmes resväg per dag. Hade ju tänkt vara effektiv och skriva en del uppgifter nu ikväll, men jag orkar helt enkelt inte.


Är ganska fascinerande förresten, Sala har massor av snö, men i Uppsala finns det ingen... Längtar efter snö här med! Eller iaf hemma i Axvall/Skara när vi kommer dit på lördag...


Svårt att tro att det bara var en månad sedan...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0