Hajar i vattnet

Igår åkte Peter och jag till Lysekil. Efter en smärre felkörning (absolut inte mitt fel, hehe) så hamnade vi på färjan Gullbritt. En hiskeligt stor luden, långbent spindel på toaletten orsakade en hjärtattack på mig, men jag överlevde (stirrade dock misstänksamt på den hela tiden, släpp aldrig fienden ur sikte!).

Väl framme i Lysekil åt vi lunch, Lysekils Lyxlangos åt mig (gräddfil, rödlök, stenbitsrom och kallrökt lax) och kycklingbaguette åt Peter. Fanns inte mycket för en icke-fiskätare där, hihi.


Sedan blev det Hajar! vi gick på Havets Hus och lekte lite (mest jag, men Peter vågade iaf klappa en sjöborre)



En söt liten haj som spanade hungrigt på oss...



Fiskstim, som simmade snabbt förbi när jag tog kort....






















Coolast av dem alla, åttaarmad bläckfisk, som enligt mig såg ut att heta Knut (om det nu var en manlig sådan)


Peter njuter av sol, hav och fläktande salta vindar

Sedan åkte vi ner till Ålevik och badade, fightades med ondskefulla vattenvarelser (ålgräs)
hysteriskt skrikande fjortistjejer (IIIH, det är ju tång på botten!!!) spanade på fyra fiskar och tusen yngel,
åt vindruvor och njöt av solen. ( Njöt dock inte av den lilla skalbaggen som kröp in i mitt öra, död åt djävulens avkomma! hehe) När vi tröttnat på att lata oss och inte göra någonting, åkte vi in till centrum och åt middag innan det bar iväg hemåt.



På färjan Gullbritt på väg hem... Varmt och mysigt






Väl hemma var det iaf två som var glada att se varandra... Sleepy Time!


En jättehärlig, varm, solig, havsig dag med lagom mycket äventyr och havsbad!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0