Baciller i luften

Hade lite ont i halsen imorse, men drack massa te och apelsinjuice samt c-vitamin. Hjälpte dock inte, och nu har jag tillbringat hela dagen i sängen, sovit och frusit. Halsen känns som gröt, huvudet som en jäst bulldeg med en envis snickare som sitter och bankar på den. Yeay, vad roligt! Inte. Blir ingen föreläsning idag. Tur att det är frivillig närvaro, och att allt finns att läsa i litteraturen. 

Vårförkylning till trots har jag lyckats göra lite mer grammatik, och har nu bara 3 övningar kvar, som ska vara färdiga imorgon.

A och hennes syster var här en sväng, hennes dator ville inte uppföra sig och de skulle boka biljett hem till systern. Gick bra till slut, snäll dator man har som (oftast) uppför sig.

Det blev sprödbakad torsk med spenat och några strips som fanns kvar i frysen. Mycket gott! Dock var paneringen på torsken lite väl salt, första gången jag provat Icas. Men de var helt klart godkända. Peter åt någon läskig blandning av snabbnudlar, köttbullar och yoghurt. Såg lite lagom skumt ut.

A påminde mig om något som jag glömt, nämligen att vi ska småfira min födelsedag på fredag... Hjälp! Det är ju redan onsdag... Vilket innebär att jag måste till ica lite senare och skaffa lite småsaker... Till det som jag hoppas kommer bli en god "födelsedagstårta". Har inget recept, och har aldrig gjort något liknande förut, så det blir intressant...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0