Någon som känner för att resa någonstans?

Då tänkte jag inte på en kortare resa, som den jag o Peter ska på till Ria. Nej, snarare några månaders backpacking i Asien till hösten. Uppleva kulturen, besöka sevärdheter, slappa på stranden och ta dykarcert. Har en i stort sett färdigplanerad rutt (med många tillfällen för impulsturer) genom Thailand, Kambodja, Laos och Vietnam, ev Malaysia och Indonesien, det som saknas är resesällskap. Peter är väldigt inne i sitt pluggande, vilket jag har full förståelse för, men jag vill resa, resa, resa! Är öppen för förslag, men det är Asien jag har siktet på. Känns inte helt kul att resa själv...

Annars får det bli plugg till hösten, och en senare resa, men tanken ligger och maler där i bakhuvudet. Slippa svenskt oktoberrusk och novemberslask. Rida på elefanter genom Thailands djungler, ta dykarcert och flyta omkring bland småfisk och färgglada undervattenväxter. Sol, värme och upplevelser!

Det vore något...

Kommentarer
Postat av: Evelina

En kompis till Jon är o upptäcker just de delarna av världen, kolla in hennes resedagbok a_m_a_n_d_a hon är iväg med en killkompis och de verkar ha det spännande. Kram

2008-03-13 @ 18:58:38
URL: http://gurko.blogg.se

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0