Nu får det faktiskt räcka

Varför påverkas man så fruktansvärt av allt och alla omkring sig?
Det är väl ändå jag som känner mig själv bäst?

Jag vet att det krävs en del för att komma in där jag vill
Jag vet att jag kommer få jobba på det
Och jag vet också att det är vad jag vill
Kanske inte vad jag borde, men vad jag vill!

Men när allt runt omkring mig ramlar ihop och strular till det
Då blir det kaos i mitt lilla huvud. Jag blir osäker, tveksam och grubblig.
Borde jag inte göra det, eller skulle det inte vara bättre att...
NEJ!
Det är MITT liv och MITT val. Ingen annan kan göra det åt mig.

Ingen annan har rätt att ens försöka påverka mig. Jag gör misstag, felar, men jag rättar också till och försöker på nytt. Lika lite som jag kan tala om för någon annan hur denne ska leva sitt liv, kan någon annan tala om det för mig. Så sluta försöka! Jag är min egen, jag vill göra misstag, jag vill resa mig upp igen, jag vill försöka mig på olika saker, jag vill hitta rätt på egen hand. Så nu får det faktiskt räcka.

Jag är min egen, och det finns ingenting som du kan göra åt den saken!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0