Med hjärtat i halsgropen

Det gick jättebra på VFU:n, har verkligen hamnat på en kanonskola! Har haft Veckans dilemma, Musik, Svenska och Hemkunskap. Fått ihop tillräckligt med material för att kunna skriva klart VFU-uppgifterna också. Men mitt huvud känns som en skål med rotmos, riktigt slabbig sådan...

Har haft en dålig dag med busschaufförer. Imorse  när det stod "Nästa Kungsängsskolan" så tryckte jag på stoppknappen. När chauffören stannade så klev jag av. vilket visade sig inte vara en smart idé. Han stannade vid en hållplats som han inte ens skulle stanna vid, vilket gjorde att jag fick gå 1,5 km extra. Not very nice. Fick t o m gå in på ok/q8 för att fråga om vägen, hehe.
Sedan nu på hemvägen hade jag flera nära-dödenupplevelser:
  • Först körde han så vingligt att bussen höll på att välta

  • Sedan körde han över en trottoar

  • Och det värsta, han körde mot rött ljus. När det kom en bil!  Rätt skönt att det fanns bälte i bussen då...

Nu ska vi laga middag, blir klyftpotatis med Carambafilé, berniesås och blomkål... Mums!


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0