Mörker

Så är vi inne i mörka november. Riktigt ordentligt i år också. Känner av att det är mörkt betydligt mer än jag brukar, och blir väldigt trött runt 17-tiden. Faktum är att jag tagit en tupplur ett par dagar i rad runt den tiden.
 Så, hur gör man för att ge kroppen extra energi och få den "glömma" mörkret? Ingen aning, men jag brukar tända lampor så det blir så ljust som möjilgt i lägenheten, och framåt kvällen tänder vi ljus. Försöka uttnyttja dagsljuset så mycket som möjligt är också bra. Och faktiskt unna sig själv en tupplur om det behövs. Om det fungerar eller ej vet jag inte, men man kan ju alltid låtsas ;o)


En bild på Edinburgh Castle i mörkret, tagen vid 20-tiden. Så här mörkt är det redan vid 16 i Uppsala... Usch!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0