Blir aldrig som man tänkt sig...

I stället för att tillbringa dagen på en skola och lära sig bli lärare, tillbringades dagen med svåra smärtor på akuten på Akademiska. Blev alltså ingen VFU för mig idag, och definitivt inte imorgon heller. Har mailat VFU-ansvarig, för att få någon reda i hur det blir.

Kl. 05.00 började det, tog medicin, hjälpte inte, ringde sjukvårdsupplysningen, fick vänta i en dryg halvtimme, sedan sa dom åt mig att åka in direkt. Blev min (och Peters) första sjukresa med taxi. Alla var jättetrevliga på akuten, men det dröjde två timmar (!) innan jag fick smärtlindring. Detta berodde på en del missförstånd personalen emellan, men eftersom de var så trevliga och snälla allihop kan jag överse med det i efterhand. Vid 15 var vi hemma i lägenheten igen. Ingen mat eller dryck sedan igår kväll... Det fick bli pizza, eftersom vi då slapp göra något själva.

Nu har jag tagit en till tablett, och ska strax lägga mig i soffan, det borde börja verka snart sen blir det tiiidig säng. Är så fruktansvärt trött! Licensmedicinen kommer iaf senast nästa fredag, förhoppningsvis tidigare. Det blir en dyr historia, ca 1730:-, men det är det värt om jag slipper dessa j*vla, förbannade anfall som förstör tillvaron hela tiden. Avskyr att bli sjuk, särskilt eftersom jag inte har någon som helst aning om när det ska hända, och ingen som helst möjlighet att påverka. Allt jag vill är att få den här medicinen, som verkar helt underbar om den hjälper!


Ingen idé att vara ledsen och arg, bara att ta nya tag och fortsätta köra på. Men först, vila ett par dagar.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Snacka om dålig timeing! Vi får väl hoppas den nya medicinen gör under :D



Krya på dig!

2008-10-16 @ 13:38:26
URL: http://gurko.blogg.se/

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0