Platt fall

Just nu ser jag ut som den där långhåriga Oompa-Loompien i Kalle och Chokladfabriken, men det ska strax ändras. Ska duscha, och få tillbaka mina lockar, som jag blivit bestulen på. Har aldrig upplevt detta förut, och är lite smått fascinerad. Min frisör var nämligen tvungen att platta mitt hår för att kunna klippa det. Seriöst!?! Hon började klippa det, men sen torkade hon det och plattade det "för att det skulle bli jämnt". Aldrig under mina 21 levnadsår har jag varit med om att mitt hår inte gått att klippa för att det är lockigt. Seriöst!?! Dessutom bad hon mig att "nästa gång du bokar tid, säg att vi behöver platta håret, eftersom det tar längre tid. Nu gjorde det ju inget eftersom vi började lite tidigare..."

SERIÖST!?!

Det finns en anledning till att mitt hår är naturligt lockigt, jag passar inte i spikrakt, extremplatt hår... Och virveln i min lugg gjorde att den spretade åt alla håll, trots att hon gasade sönder den med hårspray. Nej, får vänta tills jag är hemma och klippa mig nästa gång.
För att trösta mig köpte jag mousse på H&M och en jättesöt lilarutig tunika på Vero Moda, de var båda på rea.

Nej, in i duschen och få se normal ut igen...

Ser  bättre ut när jag rufsat till det lite... Ser jättearg ut, hihi
  
Detalj på tunikan    Tyget, snyggt lila, den är jätteskön!






Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0