Vända andra kinden till

Att det ska vara så svårt. När allt man vill är att protestera, skrika och kämpa emot. Vägra acceptera det. Man vill helt enkelt inte vända andra kinden till, även om det är det bästa. Det smartaste. Det som är bäst för en själv.
Jag avskyr att inte kunna påverka det som sker runt omkring mig, det som handlar om mig. Det är fruktansvärt svårt att bara stanna upp, stå kvar och vända andra kinden till. Ta ett steg åt andra hållet och gå vidare. Lämna det bakom sig och glömma. Vara den bättre människan.

Det är då jag är glad att jag har Peter, och alla andra som är mig närmast. Som bryr sig om mig, inte om gammalt tjafs. Som tar mig för den jag är, och som finns till för mig. Tack!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0