Fredag

Idag är det fredag, solen strålar fottfarande från en knallblå himmel, och jag känner mig betydligt piggare och bättre idag. Valde ändå att vara hemma en dag till och vila, har ju inte sovit så bra de senaste nätterna och är väldigt trött och lite sliten. Till skillnad mot igår så är humöret på topp, känner mig lugn angående plugget. Har dessutom ändrat min anmälan till höstens kurser. Tänker läsa Pedagogiskt arbete med yngre barn A till hösten, och B nästa vår. Sedan blir det AUO2, sedan ev B-kursen i den jag läser nu. Detta innebär iaf att jag kommer ha min lärarexamen om 2,5 år. Vill jag kan jag sedan läsa upp två terminer och få ytterligare behörighet för grundskolans tidigare år, men än så länge satsar jag på att arbeta inom förskolan. Känns som att det lockar mer just nu iaf.

Sitter och äter min numera standardfrukost, fullkornsflingor med mjölk, och funderar på att gå en promenad i det härliga vädret. Misstänker att det antingen är helt torrt eller fullständig lervälling där jag vill gå, så jag får nog ta vinterstövlarna för säkerhets skull =)

Annars ska dagen ägnas åt att läsa matematik och städa. Henrik kommer över senare  i kväll, får se vad vi hittar på.


Hörs under dagen!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0