Sommarfunderingar

Imorse vaknade jag och insåg att Skarabergsborna hade skickat med lite extra bagage i form av feber och halsont. Försökte bota med echinagard och sömn, och känner mig betydligt piggare nu. Dagen har annars ägnats åt att göra ett sista försöka att hitta jobb, vilket inte gick så där jättebra. Har iaf lämnat mobilnummer i fall att de behöver någon extra i sommar. Men nu har jag i alla fall sökt ordentligt, och känner mig nöjd med det.
Sommaren kommer istället ägnas helhjärtat åt Emil, varvat med tackkortsgörande och scrappande samt en hel del cyklande mellan Axvall och Skaraberg. SKönt att det finns en bra cykelväg nu för tiden. Om inte annat blir det skönt att slippa all pluggstress och bara koppla av, läsa böcker frivilligt och inte av tvång, och inte ha några som helst deadlines att passa.

Det är väldigt skönt att Peter har jobb, annars hade vi nog blivit tvungna att läsa sommarkurser bara för att klara hyran. SKulle inte ha något emot att de sänkte hyrorna juli-august, men det kommer ju aldrig någonsin inträffa. Tur är också att skatteåterbäringen dyker upp, vilket gör att jag inte är totalt luspank över sommaren! Nu ska jag nog plocka lite tvätt, Peter har litteraturtenta imorgon och går inte att nå just nu, hihi.

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0