Vad är det egentligen med frisörer i Uppsala?

Vi åkte in till stan imorse för att fixa några ärenden, och för att jag tänkte försöka få en dropin-tid och klippa mig. Fick en direkt på ett ställe Peter har varit på en gång. Återigen var frisören tvungen att platta mitt (extremt) lockiga hår för att kunna klippa det. Hon hade ett väldigt intressant sätt att skapa kontakt, sade att håret var "minst sagt riktigt slitet" (dah, vrför skulle jag annars klippa mig?) pikade fint om att luggen var hemmaklippt "Du vet väl om att du faktiskt kan komma in och bara klippa luggen?" och slet och drogg i mitt stackars hår så jag knappt kunde hålla emot. Tur att jag inte är det minsta håröm, någon annan hade nog gråtit av skräck. FÖrutom detta så pratade hon med den andra frisörens kund, och senare en annan kund som satt och väntade istället för med mig. Intressant teknik att försöka få nya kunder att behålla.

Kan tillägga att eftersom jag har väldigt långt hår nu (trots att hon kapade dryga 5 cm) så såg jag väldigt skum ut i långt, plattat hår. Så skum ut att Peter gick förbi mig när vi skulle mötas upp efteråt... Menmen,jag är av med det slitna, och jag kommer aldrig gå dit igen, så vem har egentligen förlorat på affären?

Efteråt så shoppade vi lite, två par jeans till mig, och Peter som inte behövde ny kläder köpte tröja, två t-shirtar och ett par mysbyxor (som han iofs behövde). Lånade två böcker till första delkursen också, spara pengar hurra!

Vi har också hunnit med att byta sovrum, vilket känns väldigt skönt. Nu ska vi bara bestämma oss för vad vi ska äta till kvällsmat...

Imorgon blir det en snabbis till Ikea för att fixa småsakerna så vi slipper det på lördag.



See ya'll!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0