Fler glassmaskiner åt folket!

Idag började dagen med en tur till Gränby Centrum. Inte för att shoppa, utan för att studera glass... Projektgrupperna hade fått olika livsmedel tilldelade sig, och vi fick glass. Vi skulle jämföra pris från två olika butiker, och vi valde Gränby eftersom både Ica Maxi och Coop Forum finns där. Det vi kom fram till var att Ica var billigare än Coop, och att man bör låta bli att köpa glass. Om man ska äta glass, ät mycket hellre hemgjord glass. Detta fick mig att bli ännu mer sugen på en glassmaskin, men det får vänta tills längre fram i vår.



Ät inte för ofta, och helst hemmagjord! Bild: www.fotoakuten.se




Sedan köpte jag med mig schampo åt Peter, tvål och schampo åt mig. Tänkte testa Respons med körsbärsblomma och se om det är något att ha.
När jag kom hem blev det lite lunch, och sedan vilade jag en timme. Borde verkligen sätta igång och sätta, men har så lite lust man kan ha. Ana kommer hit på fondue imorgon kväll, och tills dess ska vi iaf ha hunnit städa =)

Som det ser ut nu, så blir det julmarknad på SKansen på lördag, yeay! Trodde jag skulle få ställa in igen pga massa plugg, men det har ljusnat något. Enda kruxet är att den efterlängtade sovmorgonen uteblir tills på söndag, hehe. Kanske man kan få tillbaka lite julkänsla igen, den försvann någonstans i början på veckan...


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0