It's gonna be a bright, shiny day

Idag känns det lite som att optimisten i mig har hittat tillbaka. Tros att jag igår fick nya känningar. Det kan ha något med att solen strålar från en blå himmel, vilket alltid smittar av sig på mitt humör. Men idag känns det inte så jobbigt med studierna. Det känns som att det här fixar jag utan problem. Jag har ju inte direkt valt att vara sjuk hela tiden, det är det nog ingen som skulle göra. Men den senaste veckan har studierna känts ganska överväldigande, som om restuppgifterna aldrig tar slut.

För snart en timme sedan, efter att föräldrarna och systern åkt iväg mot Lillhärdal, satte jag mig ner än en gång för att kika på schemat och hur jag ligger till. Och jag kommer fortfarande vara färdig med höstens rester den 5 mars, trots att det har förskjutits en del. visserligen har jag en hel del att ta igen från denna kursen, men det löser sig alltid, som min kära vän Alexandra brukar säga. Det känns väldigt lugnande.

Idag ska jag knåpa ihop det sista på en text som ska in, och börja på en ny. När den är klar, är jag klar med ytterligare en delkurs. Sakta men säkert plockas poängen.


It's gonna be a bright, shiny day =)


, ,

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0