Bortgång

Jossan var förbi en sväng förut, kul att ses igen. Hon kommer hit på onsdag igen tror jag det var.Vi sartt i soffan under filtar alla tre, det är kallt inomhus!
  Är lite tagen, min farmor gick bort i eftermiddags. Har nog inte riktigt förstått vad som hänt än. Frågan är om jag kommer göra det innan jag är hemma i Axvall igen.  Här har hon ju aldrig funnits på plats, men hemma har hon alltid funnits. Hela mitt liv har hon traskat runt hemma på gården, påtat i landet, bakat eller tvättat. Alltid i huset bredvid, oavsett om man ville spela piano, sy eller provsmaka degen. Känns mest konstigt just nu, även om det inte var helt oväntat. Är i alla fall glad att jag fick möjlighet att säga hejdå, sista gången jag träffade henne var på julafton. Hade känts värre om jag inte fått se henne då. Min lilla, lilla farmor!  Sakna henne, det kommer jag göra, särskilt när jag är hemma på gården. Det blir inte samma sak att inte längre se henne gå exakt samma runda varje dag. Men livet har sin gång, och hon var ingen ungdom. Jag kan skatta mig lycklig som ändå har fått ha alla mina far- och morföräldrar så länge, under hela min uppväxt.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej,

tråkigt att höra att hon inte lever längre. Jo, det blir nog inte förren du kommer hem som det blir mer verkligt.



Kram Eve

2009-01-06 @ 13:44:43
URL: http://gurko.blogg.se/

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0