Saft, saft, körsbärssaft!

Idag har jag varit lite kreativ och med fara för mitt liv vinglat på en stege bland trädtopparna. Eller, mer korrekt, i  nedre delen av vårat sötbärsträd. Resultatet står nu och svalnar i en härligt gammeldags brun saftflaska. Kanske borde bli hemmafru i kokett frisyr och svajande kjol och ägna dagarna åt att safta, sylta, baka, laga mat och se till att min dyre make har det underbart och aldrig behöver lyfta ett finger hemma. Hmm... Nope, sorry ain't gonna happen. :P

Däremot kommer jag någon gång nästa vecka fylla en stor glasburk med saltgurka!!! Så slipper jag lida varje gång vi ska äta hamburgare/kålfärs och allt annat man ska ha det till, eftersom Uppsalaborna inte förstår att uppskatta denna delikatess. Så nästa vecka åker förklädet på igen. (Man kan ju alltid låtsas)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0