Morgonpigga väckarklockor och bitska mårdhundar

Ber om utrsäkt för dålig uppdatering, men har varit datorlös i Höör sedan i torsdags. Vi åkte ner för att fira midsommar med Peters äldsta bror och svägerska och den mycket morgonpigga 1 1/2-åringen Eir. Vilket var jättetrevligt, fast jag är en smula seg just nu. 

Gårdagen spenderdes till större delen på Skånes Djurpark, mycket uppskattat av både vuxna och små. Favortien är helt klart tvättbjörnarna, även om jag lyckades djävlas lite med en mårdhundsunge och locka fram den med ett frestande finger. Den trodde nog att jag var så dum att jag bjöd på gratis färsk mat, men tji fick den. Kul var det iaf. 


Fruktätande tvättbjörnsungar, ej linslusar...


Den bitska lilla mårdvalpen

Närkontakt med tre lekfulla björnungar blev det också, de var väldigt nyfikna och klättrade i stängslet mitt framför näsan på mig.  Riktiga charmtroll!


Busbjörn!


Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, och se om jag kan vakna till liv igen! Imorgon är Peters första arbetsdag, så nu är jag alldeles ensam (kanske innte riktigt) hela dagarna. Vi hörs!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0