Språksyn och vältajmade stenar

Igår kväll, ungefär strax innan Expedition Robinsson var slut, bestämde sig mina påtvingade kompanjoner stenarna för att påminna mig om sin existens. De har ju hållit sig lugna ovanligt länge nu, och ville väl inte att jag skulle invaggas i falsk säkeret. Som tur var så räckte det att ta medicin, så vi behövde inte åka in. Visserligen sov jag väl inte så bra i natt, men hellre sömnlös hemma än på akuten. För en gångs skull var de åtminstone vänliga nog att dyka upp efter att jag gjort klart instuderingsfrågorna. Idag har med därför blivit en väldigt lugn dag, men jag har på något vis lyckats fortsätta med pluggandet till och från ändå. Har ca 12 begrepp kvar att definiera, sedan är det klart. Några av dem vet jag inte om jag kommer kunna hitta definitioner på, saknar en bok, men jag vet ungefär vad de innebär så det ska nog gå ändå.

Så nu lyssnar jag på filmmusiken till Gladiator (perfekt pluggmusik) och fotsätter med mina sista begrepp.


, ,

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0