Sova?

Det blev inga jordgubbar, de var dyra och inte särskilt fina. Får köpa på torget inne i stan imorgon, de brukar vara jättegoda och väldigt fräscha. Istället gjorde jag mozarellagratinerad portobello med sallad. Kan inte direkt påstå att jag var ledsen för det ;o). Cider blev det iaf, vilket var jättegott till maten, Herrljungas päroncider ska det vara, eller möjligen Läckös.

Nu så borde jag snart gå och lägga mig, men är för ovanlighetens skull riktigt pigg trots att jag klev upp vid 8. Tänker nog försöka sova iaf, så man hinner med massor imorgon med. Då ska det bakas limepaj och ev en morots- och fetapaj. Limepajen ska bli efterrätt på lördag, och morotspajen blir middag till antingen bara mig och Peter, eller till Ulla och Johnny också, beroende på hur länge de stannar.

Har hamnat i en laga mat-baka-period igen, scones, bagels och lite roligare mat, men det är bara skönt att jag är tillräckligt avstressad för att tycka det är kul igen.

Nej, sängen var det....

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0