Fortfarande fast i förkylningen

Hade tänkt gå till lektionen idag, men efter en natt full av hosta, snörvel och utan nässpray fick jag stanna hemma idag med. Börjar bli något trött på att det främst sitter i huvudet och kroppen. Det värsta är att nässprayen är slut (Peter använde den när han var sjuk, så det var inte mkt kvar) och jag är i akut behov av den, åtminstone nattetid. Skulle minst sagt behöva en dos nu med, lite svårt att andas. Problemet är väl då om jag orkar ta bussen fram och tillbaka till stan för att ta mig till apoteket. Tveksamt, men kanske måste. Peter är inte hemma förrän sent i eftermiddag, och jag vet inte om jag klarar att snörvla och snora hela dagen i andnöd. Känns sådär lagom kul, särskilt som jag försöker tänka ut vettiga vetenskapliga saker att ha med i min VFU-rapport. Mttr.
Humöret blir inte direkt bättre av att det är en riktigt grå dag ute. Grått, grått och grått!

Ska hoppa in i en dusch och försöka se något fräschare ut. Glåmigt ansikte, röd näsa, rödsprängda ögon och ett hår som ser ut att ha tvättats någon gång förra månaden (tvättade det i måndags). Hurra, vad färkylningar är underbara! 

Ett stort plus är att det är den 25 idag, och pengarna har kommit in på kontona. Har suttit nu på morgonen och betalat räkningar, fört över pengar till räkningskontona och sparkontona. Känner mig en smula produktiv =)

Bjuder på en skön bild från när jag var  hemma i oktober. Mika och jag ahde varit på ÖB och handlat. Hade lovat EMil att köpa något åt honom, men hittade inget roligt. När vi kom hem körde han helt sonika ner huvudet i kassen, och tog för sig.



YYL! Vad elak matte är som inte köpte något åt mig!

Det slutade med att Emil fick tag i en rulle plastpåsar, som han bestämde var hans och sprang ut med i hallen. Spelade ingen roll hur många gånger jag gick och hämtade dem, han var lika snabbt tillbaka med huvudet i kassen och hämtade dem igen... Lille skummisen =)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0