Morgonpigg

Har varit vaken sedan strax efer fem. Kunde bara inte somna om, trots att väckarklockan egentligen stod på åtta... Så till slut gick jag upp, tände massa ljus och nu äter jag frukost. Min kamera har varit lite snäll igen, men nu hittar jag inte överföringskabeln istället, så ni får nöja er med en bild från fotoakuten som får illustrera mysfaktorn här just nu.

 www.fotoakuten.se

Fast jag har fler och finare ljus =)

Idag är det seminarium 10-12, seda nska jag hem och läsa lite, samt troligen rulla köttbullar. Köpte nästan två kg köttfärs igår, och tänkte att ungefär hälften ska få bli julköttbullar. Kanske lite tidigt, men eftersom det är nu jag har tid att göra dem (det tar ju ett litet tag) så tänkte jag passa på. Imorgon har jag föreläsning 13-15, sedan är det slut på lektioner denna veckan.
NÄsta vecka börjar istället VFU:n, som jag har ganska blandade känslor för den här gången. Måste nämligen ta en buss som går 05.37 härifrån, och är framme på förskolan 07.15 efter ett byte. Nästa bussar som gick var framme 10... Sedan när jag ska hem går det ungefär lika bra förbindelser. Eftersom jag pendlar får jag lov att räkna bort en timme/dag, problemet är att bussarna endast går så att jag antingen får gå full tid (och är hemma 17) eller så att jag får räkna bort två timmar/dag (och är hemma 15, förutsatt att första bussen inte är sen så jag missar Uppsalabussen, då jag är hemma en timme senare, gäller båda gångerna...) Oavsett så har jag 12-timmarsdagar att se fram emot, och det tar så onödigt mycket energi som jag istället kunde lagt på själva VFU:n. Men det blir nog bra i slutändan, gäller ju tack och lov bara fem dagar denna gången.


Peter är hemma idag också, han hade feber igen igår eftermiddag/kväll, och hostan har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Medan han ligger och sover passar jag på att leta potentiella julklappar, har hittat ett set med tröja och skjorta som jag tyckte var snyggt, frågan är bara om han skulle ta på sig tröjan? Den kanske är för "julig"...

  
Jag tyckte iaf att den var snygg ihop med skjortan. Har fixat en julklapp åt honom redan, men eftersom det var det enda han önskade sig så blir det så uppenbart. Alltid roligt med någon överraskning också. Nu ska jag svepa om mig en filt, tända en lampa och läsa lite. De drar så från fönstren här, så det känns kallare än vad det egentligen är.

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0