Så var det det där med små barn och smitta...

VFU:n var i det stora hela riktigt bra, underbara ungar, trevlig personal och en riktigt bra handledare. Hade trivts som fisken i vattnet om det inte hade varit för resorna till och från. En liten nackdel till blev det. Jag ligger hemma kanonförkyld! Började lite smått redan i onsdags kväll, för att eskalera nu under helgen. Skulle haft gruppredovisning nu på morgonen, och varit hos tandläkaren i eftermiddag, men tji fick jag. Ska ta reda på hur/om jag kan ta igen redovisningen på något sätt, tandläkaren har jag redan fått ny tid hos. Inte riktigt vad jag tänkt mig denna veckan...

VFU:n i siffror:
17: antal timmar tillbringade på bussar
20: antal timmar sittandes på golvet
13: antal barn på min avdelning
3: antal riktigt otrevliga busschaufförer
1: antal riktigt trevlig busschaufför
25: antal barnböcker lästa (ofta samma bok flera gånger)
2: antal gånger mitt busskort fungerade
8: antal gånger mitt busskort inte fungerade


Men det var faktiskt riktigt roligt, tiden gick väldigt fort där, det var bussresona som var sega. Just nu försöker jag plocka lite här hemma, varvat med att ligga däckad i soffan. Är alldeles svag och darrig i hela kroppen, lite obehagligt, men hoppas det går över snart. Ska till AS och ta prover iimorgon bitti, annars är jag lektionsfri. Blir att skriva dels på VFU-rapporten, dels på ryskauppgiften.

 

 


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0