Chokladfestival och omfestande

I fredags kom Alexandra hit, och igår var vi på chokladfestivalen på Nordiska museet i Stockholm. Det kändes alldeles för tidigt att gå upp halv åtta, men senare var vi väldigt glada att vi gjorde det. När vi kom dit var det lugnt, vi hade förköpsbiljetter så vi slapp den sjukt långa kön utanför (haha!), men när vi gått runt ett varv och bara tittat så började det bli knökat med folk. Var lite svårt att andas, fruktansvärt varmt och lätt syrebrist. Det var svårt att nå fram till stånden där man ville handla något, men vi lyckades trots det få med en del hem. Det viktigaste för mig var att köpa kakaopulver och det fick jag tag på, som luktar ljuvligt gott. Lite skillnad mot Icas, hehe.

Jag trodde det skulle varit mer skulpturer och sådana saker, men det var inte alls mycket. När vi gick in fick vi rösta på vilken av brudklänningarna som var finast. Brudklänningar gjorda i choklad och andra ätbara saker det vill säga:







Den här fick både min och Alex röst.

Sedan åkte vi in mot stan, jag hämtade ut biljetter på Dramaten, Peter och jag ska se Muntra Fruarna i Windsor i november. Vi fick presentkort i bröllopspresent av Björn och Hélène. Sedan åt vi lunch, gick en stund lälngs Dottninggatan och åkte hem till Uppsala.

På kvällen var vi bjudna på fest, eller Omfest hos Felicia och Magnus. En fest där man omfestar alla fester som man missat, så man inte behöver tänka på det inför framtida fester. Vi fick jättegod mat, vegetarisk kinabuffé och senare tårta. Felicias Lilla Leo var inte lika liten längre, han börjar bli stor kille nu, men lika söt och charmig som tidigare.

Idag tittade vi på en helskum men på något sätt underhållande film, Fired Up, och vid 16 åkte Alex hemåt. Nu är det deckare på teven, tända ljus och filtar som gäller resten av kvällen. Har redan tjuvstartat med Kommisarie Lynley, vid 20 blir det Midsomer Murderers.


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0