Fredagsmys

Idag är det fredag, vilket innebär att Alexandra kommer hit ikväll! Hon har beställt te och varma mackor, så det blir lite härligt höstmys framför en film när hon kommer.

Jag åkte in till stan en sväng, hittade inte ett dugg utan åkte hem igen. Men först hämtade jag ut biljetterna till Chokladfestivalen på Nordiska Museet imorgon. Japp, jag och Alexandra ska dit och frossa i choklad, ca 40 utställare och ungefär 10 ton (!) choklad ska det finnas där. Som en liten smygstart sitter jag nu med en kopp varm mint- och vaniljchoklad. Hittade på receptet igår kväll. Frågade Peter två gånger om han ville ha choklad, men det ville han inte. Så jag experimenterade ihop en kopp till mig själv. Hann smaka några klunkar, sen var den borta. Peter drack upp min choklad... Så därför gjorde jag mig en kopp nu istället :)


                                                           


Tänkte ta det lugnt en stund, sedan plocka lite i lägenheten. Behöver vika tvätt och dammsuga. Peter och jag har satt upp som mål att dammsuga var tredje dag, och hålla lägenheten fräsch och välstädad. I tentaperioder är inte reglerna riktigt så hårda (it would never work) men annars finns det ingen ursäkt att ha kläder/papper över hela lägenheten. Eller ett berg av disk, erhm... Vi har faktiskt hållt väldigt bra ordning de senaste veckorna. Vilket kan bero på att vi hr haft folk här så ofta, men ändå. Det är oändligt mycket skönare att komma hem till en välstädad lägenhet, särskilt när den nu har blivit så fin =)


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0