Händelserik helg

Jag går och väntar på att få besked om jag kan ta studieuppehåll från den här delkursen som precis har börjat. Känner att jag behöver lite tid att bli frisk och samla krafter igen. Läser ändå 37,5 hp om jag skjuter upp den, så poängmässigt är det väldigt lugnt. Fick ta medicin igår pga njurstenskänningar, så jag är fortfarande helt ur form. Problemet är att jag måste få besked snart så jag kan ta kontakt med VFU-ansvarig också, och planera för de närmaste fyra veckorna.

Förutom middag hos Jenny i lördags och rollspelande här hela dagen iår, så hände det en lite tråkig sak igår. Min farfar gick bort, nästan exakt nio månader efter farmor. Jag är inte ledsen, det är klart att det är tråkigt, men för hans skull är jag glad. Nu får han vara med farmor, och slipper ha ont och vara sjuk hela tiden. Det var väntat men ändå oväntat.

Det gör att jag ännu mer vill ha besked så jag vet om jag kan gå på begravningen eller inte. Tyvärr har jag ju verkligen inte råd att missa något i skolan, om jag inte får studieuppehåll. Då finns det en liten möjlighet att jag kan gå. Bara att vänta och se.

Imorgon ska jag förhoppningsvis ta igen det första av 9 seminarier från i våras. Är jag för trött imogon så har jag två chanser på mig på onsdag också, men jag hoppas på morgondagen. Nu blir det Shall We Dance i soffan...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0