Nyttiga November?

Evelina har satt upp några mål inför stundande november, och jag tycker att det lät som en bra idé, så jag väljer att hänga på. Målen är helt enkelt:

  • Inget godis/sötsaker eller chips
  • Ingen läsk eller söta drycker
  • Gå en ordentlig promenad varje dag

Dessa mål gäller alltså under hela november, 30 dagar. Motionsbiten blir den lättaste, eftersom jag redan börjat med en ordentlig promenad om dagen, och även tänkt börja gå till/från skolan vilket är ca 50 min per väg. Chips blir nog svårast eftersom jag lever ihop med en chipsoman, men jag jobbar på att få honom att hänga på också. Det handlar ju bara om 30 dagar, eller hur! Eventuella sötsug får helt enkelt motarbetas med hjälp av mina favorit-vinteräpplen Ingrid Marie, clementiner och tanken på att december sedan kommer med julgodisgörardags och pepparkaksbak. Sötsaker innefattar alltså även kakor och annat bakat. Däremot tror jag jag tänker tillåta en bit 70% choklad någon enstaka gång, då det inte riktigt kan räknas till vanligt godis... Men vi får se hur det går =)






Kommentarer
Postat av: Evelina - Ivelajn

Tjoho! Ja jag tänkte få med Jon på banan med, borde funka då han inte är "chipsoman" ;)

2009-10-31 @ 12:15:21
URL: http://gurko.blogg.se/

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0