Ain't About how Fast I get There

Tidigt igår morse väcktes jag av ett gäng högljudda italienare utanför fönstret, vilket faktiskt var tur. Då hann jag märka njurstensanfallet som var på gång, och medicinerade i tid. Så de planer vi hade igår fick snällt ställas in.
Började bli aningens stressad över de två tentor jag har på måndag och på tisdag. Det fungerar inte så bra att plugga när man är extremt trött, har huvudvärk orsakad av biverkningar, tar medicin som gör en dåsig, lätt illamående och ännu tröttare. MEN på något sätt lyckades jag, liggandes i sängen med en spypåse bredvid, ändå ta mig igenom instuderingsfrågorna nästan helt och hållet. Idag behöver jag bara skriva svar på den längre frågan, vilket inte kommer att ta alltför lång tid, sedan skriva ut alla svar och läsa, läsa, läsa. Eftersom jag fick ta den snällare medicinen igår kväll (blir "bara" trött, får huvudvärk och mardrömmar av den) så tror jag det kommer gå så länge jag blandar pluggande med massor av vila. Med envishet, tur, en aning intelligens och en stor portion humor går det mesta.


The Struggle I'm Facing
The Chances I'm Taking
Sometimes Might Knocj Me Down
But No, I'm Not Breaking
                 - The Climb

Det kan hända att jag inte lyckas på tentan imorgon, det kan hända att jag inte lyckas på tentan på tisdag heller. Men då har jag åtminstone gjort mitt bästa utifrån de förutsättningar som har varit nu. Och det finns tid att göra omtentor ganska snart igen. Tycker inte att man ska vara så besatt av tid.  Särskilt inte som det, enligt Ne.se är ett "begrepp kring vilket hela vår tillvaro är uppbyggd, men som likväl är nära nog omöjligt att definiera i logiska termer utan att förutsätta att det redan är definierat." Bättre att inte fokusera så mycket på hur lång tid saker och ting tar, utan bara konstatera att saker tar tid, och eftersom tid egentligen inte går att definiera spelar det ingen roll om de tar lång eller kort tid. ;)

Vet att det har varit väldigt dålig uppdatering här på bloggen. Men eftersom mina dagar har sett väldigt mycket lika ut de senaste veckorna, tror jag inte att varken ni eller jag skulle få ut något av inlägg som inte säger så mycket, och som handlar om samma saker. Lovar att skriva mer när det händer mer, när jag kommer igång med skolan, livet och allting annat igen helt enkelt.


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0