Envis jäkel

Det verkar vara en envis förkylning jag råkat ut för. När något börjar bli bättre, så börjar något annat istället. I natt har jag legat och hostat, och halsen är skrovlig. Som tur är var dagens föreläsning inställd, så jag missar iaf ingenting, vilket är skönt.

Ska strax hoppa in i en dusch, sen ska jag försöka ta mig ut till Maxi, eller snarare Jysk. De har födelsedagserbjudanden, och säljer täcken för ynka 40 kr. Vi behöver ju ha ett gästtäcke till bäddsoffan, och Peters pappa dyker upp imorgon kväll. Sedan behövs det handlas också, men det gör vi nog på Ica Väst.

Igår hände en dum grej, Peter hade ställt sin kaffekopp med kaffe långt ute på soffbordet. Jag råkade snudda vid den så den flög ut över vår fina nya VITA matta. Peter har svurit att han aldrig mer ska ställa kaffekoppar med innehåll överallt. Vi trodde vi lyckades rädda mattan med hjälp av Vanish. Men idag när vi tittade på den på balkongen, hade fläcken runnit ut och blivit om möjligt ännu fulare. Som tur var är det en billig Ikeamatta, men det känns ändå surt när den är en knapp vecka gammal... Antingen blir det till att slänga den, eller köpa en ny. Tror kemtvätten blir dyrare än att köpa en ny så.

Men nu, duscha!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

hoppas den dumma förkylningen försvinner snart, är så jäkla jobbigt att vara förkyld!



kram

2009-09-08 @ 13:04:57
URL: http://happilyeverafter.se

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0