Here we go again

Imorgon är det dags för nästa tenta, i matematikdidaktik den här gången.
Tentan idag gick antingen bra, eller inte alls. Tog ungefär 20-25 minuter att göra, en väldigt liten tenta. Skrev på allt, men hade inte helt koll på begreppen (det jag trodde mig kunna mest om), reformerna gick nog mycket bättre.

Mattetenta imorgon alltså. Känner mig ganska redo. Peter har förhört mig två gånger, jag har skrivit och läst flera gånger. Vill bli godkänd, men helst få tre poäng över godkäntgränsen, då det skulle innebära VG på hela mattekursen, och därmed VG på hela 30 hp-kursen. That would feel kind of nice. Men självklart är det viktigaste ett godkänt.

Ska alldeles strax gå och lägga mig och få lite ryggmassage av Peter. Sov nästan ingenting natten tills idag, är sjukt trött och sliten men går på någon slags sparlåga i reservgeneratorn. Min "jag" är inte van att vara så slutkört och ändå bli tvingad att använda både kroppen och hjärnan.

Imorgon (beroende på hur lång tid tentan tar) har jag ca 12 timmar av total frihet. 12 timmar när jag inte behöver läsa en bok, dra slutsatser, knåpa ihop intelligenta (?) diskussionsfrågor och vara socialt kompetent. 12 timmar när jag kan ägna mig åt det lilla projektet vi har hittat på, kanske ta fram scrapalbumet, ligga i soffan och bara vara. Inte behöva bry mig om någonting. 12 timmar av ledighet, innan det kör igång igen på onsdag morgon.

12 hela, underbara timmar...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0