Mardrömshelg?!

Det blev inget av alla planer vi hade i helgen. Ingen biopremiär i fredags, inget pluggande i lördags och inget rollspelande igår. Istället blev det en av de ärsta helgerna på länge. Fick akut njurstensanfall i fredags morse, så istället för föreläsningar blev det ambulans till akuten. Den här gången fick jag lustgas i ambulansen, vilket var en upplevelse i sig. In på akuten många timmar, inte helt korrekt bemött där pga bristande kommunikation mellan läkare och sjuksköterskor. Från att smärtan kom tillbaka tills att jag fick mer smärtstillande gick det två timmar. Inte acceptabelt, vilket också var vad sköterskorna på Urologen sa när jag kom upp dit och blev inskriven. Där fick jag däremot smärtlindring, har nog aldrig fått så mycket morfin på så kort tid. Helt underbar personal där. Röntgades, och det var en sten som satt fast på högersidan. En liten envis, ettrig jäkel som gjorde något fruktansvärt ont. Grr!

I lördags morse hade jag dessutom fått feber, vilket gjorde att de ville behålla mig över dagen. Fick också mer morfin när smärtan återkom, och var så trött att jag knappt visste vad jag hette. Visserligen delvis orsakat av medicinerna, men ändå. Började känna mig lite pggare framåt kvällen, och fick lov att åka hem på permission mot att jag (och Peter) höll koll på feber och ringde på söndagen för att rapportera. Som tur var gick febern ner, och vi behövde inte åka tillbaka in. Igår sov jag bort större delen av dagen, vi tittade lite på film men annars var det vila som gällde.

Det här var nog ett av de häftigaste anfall jag haft, är fortfarande helt slutkörd och har inte blivit av med smärtorna helt än. Tagit spasmofen (ett morfinpreparat) och diklofenak idag med. Lagom trött, yr och illamående, en kombination av smärta och biverkningar, men jag hoppas att jag är aningens piggare imorgon så jag kan gå på föreläsningen. Den är väldigt viktig inför tentan på måndag, men om jag fortfarande är lika yr, trött och har ont får jag försöka klara tentan ändå. Inte helt lätt att ta sig till ILU om jag har diklofenak eller spasmofen i kroppen.

Förutom denna mardröm, så upptäckte vi igår att Peters cykel blivit stulen under helgen. Har polisanmält och anmält till försäkringsbolaget. Så taskigt, den stod låst u cykelstället utanför lägenheten där den alltid står, och någon bestämde sig för att sno just den cykeln. Grr!

Något positivt var iaf att jag fick tillbaka hemtentan idag. Godkänd och med enbart positiva kommentarer, det behövdes! Det var en sån tenta som bara kunde bli godkänd, så jag är väldigt nöjd. Nu ska vi titta på Sveriges Fulaste Hem.  Hörs imorgon om jag orkar!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0