Tänkvärda ord

I ögonblick efter ögonblick, sekund för sekund gör jag valet att vara offer eller skapare av min egen verklighet
-Kay Pollack

Väldigt sanna ord. Det är jag själv som väljer hur jag ser på det som händer mig. Det finns så otroligt mycket som jag inte kan göra något åt. Det jag kan göra är att välja hur det påverkar mig. Hur jag vill att jag ska klara av det. Jag kan själv välja att låta det knäcka mig, eller att bli starkare av det. Det är inte lätt, det är det aldrig. Men genom att lita på sig själv kan man nå så mycket längre än om man inte gör det. Lita på din egen förmåga, lita på att du känner dig själv, och våga förändra din syn på det som händer runt omkring. Det är du, och endast du som kan visa omvärlden vad du går för. Det är du som skapar din egen verklighet.

Just nu sitter jag här med en kopp te, fruktansvärt tött, men också laddad med mer jävlaranamma än vad jag varit på länge. Jag väljer att inte vara ett offer, det är jag som bestämmer att jag klarar mig ändå, trots oberäkneliga njurstenar och annat tjafs som försöker ställa sig i min väg. Jag väljer att se misslyckanden som en möjlighet att lära sig något nytt, en möjlighet att försöka igen och kanske prestera ännu bättre med en ny erfarenhet i bagaget. Ett misstag kan leda till så mycket positivt. Om jag inte gjorde misstaget att välja fel gymnasium, hade jag antagligen inte träffat Peter. Och att jag träffade Peter är något av det mest positiva i mitt liv. Så misstag kan faktiskt i slutändan visa sig inte alls vara ett misstag, utan bara en väg som ledde till något helt nytt och oväntat. Livet är oberäkneligt, lär dig att leva med det!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0