Kvalborg

Idag är det Kvalborg här i Uppsala, vilket i praktiken är ett slags rejält dunderförfestande inför morgondagens Valborgsfirande. Kvalborg har inofficiellt pågått sen i tisdags, men idag är det alltså den "rätta" dagen. Detta innebär frenetiskt disco/techno/schlager/alla möjliga och omöjliga baser man kan tänka sig. En underbar doft av grillning som sprids över hela Uppsala och glada människor överallt. Extraöppna nationer, uppvisning av morgondagens farkoster som ska trotsa den vilda Fyriså-forsen, och mycket, mycket mer. Tog faktiskt kort på forsen idag med Peters mobilkamera som jag tänkt lägga in här och visa er, men tyväär hittar jag inte överföringssladden...

Förutom årets första mjukglass vid ån, har dagen också bjudit på tenta i religionskunskap. Kände mig lagom stirrig, tom i huvudet, lätt stressad men knökad med kunskaper i religionsvetenskap, religionsdidaktik och allt det andra. Stressen/stirrugheten berodde främst på att jag inte hade en aning om hur tentan skulle se ut, men som tur var var frågorna helt i linje med vad jag förberett mig för, och det kändes som att det gick bra. Nu är det bara att vänta tills senast den 24 maj med att få resultatet. Under tiden är det geografi som kommer ha min uppmärksamget, plus de absolut sista seminarierna soom ska tas igen från Språk och Mattekursen så jag kan få mitt stora feta VG! *hurra*

Nu ska jag uppslukas av lite Nightwish och plocka undan de sista resterna av tenta-plugg-perioden! Lovar att ta bilder imorgon och lägga ut (under förutsättning att kameran samarbetar)!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0