Kontrakt

I söndags kväll skrev vi på ett kontrakt med varandra Peter och jag. Ett kontrakt som helt enkelt går ut på att förändra våra student-soffpotatisvanor som vi lagt oss till med här i Uppsala, samt spara in på onödiga inköp på matkontot. Bestraffningen om vi inte följer det är hård, för att motivera lite extra, men belöningen är å andra sidan värd att jobba för. Kontraktet började gälla igår, och gäller fram till julafton. 130 dagar av nyttighet!

För Peter kommer det bli lite enklare än för mig, då jag under den här perioden ska äta strikt LCHF-diet, för att sedan utvärdera vid jul och se om det är något jag vill fortsätta med. Det innebär att två av punkterna på kontraktet är helt uteslutna för mig. Inga snacks eller sötsaker/bakverk/godis överhuvudtaget. Peter får äta chips max 2 gånger/månad, och fika lika många (få?) gånger. Däremot får ingen av oss dricka någon läskedryck eller saft på hela perioden.

Kontraktet har vi satt upp precis vid ytterdörren tillsammans med en räkna-nerkalender så att vi kommer se det varje gång vi går ut eller in.

Det är ara att köra på!


Kommentarer
Postat av: Evelina - Ivelajn

Bra att göra det tillsammans, lättare att klara det då :)

2010-08-17 @ 18:34:32
URL: http://gurko.blogg.se/

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0