Längtar tillbaka

När hösten börjar smyga sig på, löven börjar skifta färg och vinden för med sig en undeton av kyla, då längtar jag tillbaka. Inte till något soligt och varmt land, utan till Skottland. Till atmosfären, stämningen, naturen, människorna, kulturen... Till känslan av att befinna sig i en blandning av nutid och dåtid. Vandra runt bland spöklika gamla stenbyggnader, spana ut ifrån Arthur's Seat, eller bara sitta på ett café och höra regnet smattra utanför. Tretton veckor i Edinburgh har satt sina spår, och jag blev handlöst förälskad i både landet och staden. I höst är det två år sedan jag var där senast. Jag vill dit igen! Snart...




Strålande vacker oktoberdag i Högländerna för snart fyra år sedan...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0