Terminstart,

Igår var det dags för kursintroduktion och första föreläsningen. Introduktionen var bra, föreläsningen var något seg. Innehållet var egentligen intressant, men föreläsaren pratade väldigt långsamt och med lätt norrländsk dialekt. Men i stort sett var det en bra start på kursen.
På väg hem hällregnade det, och jag blev våt från topp till tå. Eftermiddagen och kvällen blev lugn, fixade lite med litteratur och annat nödvändigt.

Igår fick vi också Hamlets nya cykelväska! Han provade den direkt, och verkade väldigt nöjd. Idag satte vi fast den på min cykel (jag har fotbroms på min, det har inte Peter) och provcyklade en runda i kvarteret. Hamlet kikade ut och såg återigen väldigt nöjd ut. Så nöjd att han först inte ville komma ut ur väskan när vi var färdiga... Bild på det kommer vid ett annat tillfälle, hade inte med kameran ner. Så länge får ni se när han provade väskan igår.



Det var inte alls något problem att cykla med den, utan det kändes riktigt bra. Så nu måste vi bara komma på några bra cykelvägar, alternativt hälsa på vänner inom cykelavstånd!

Här pågår (förutom plugg) förberedelser inför kräftskivan vi ska ha på fredag. Tror det kommer bli riktigt kul! 

Resten av dagen  ska jag läsa några kapitel i Jorden en ö: en global miljöhistoria.

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0