2:a Advent

Tänk att det redan är 2:a Advent! Det är både skönt och lite läskigt att tiden går så fort. Vi har haft en riktigt bra helg, Peters föräldrar kom upp i fredags och vi bjöd på en otroligt god fisksoppa med saffran. Gårdagen bjöd på shopping och lunch i stan. Lunchen var tyvärr ett riktigt bottennapp, vi testade det nyöppnade Fame mitt på gågatan i stan, riktigt dålig mat till rejäla överpriser. Shoppingen var desto bättre! Hamlet fick ett fint vintertäcke i present av "farmor och farfar" och kommer nu klara av fler smällkalla dagar riktigt bra. Han är så fin i sitt täcke, ska lägga in en bild så fort jag har tagit en.

På eftermiddagen hämtade Peters pappa upp mitten-brodern och vi fikade med nygjorda pepparkakor, glögg och lussekatter. Sedan blev det en raka motsatsen till lunchrestaurangen. Trattoria Commedia, Uppsalas enda genuina italienska restaurang som drivs av italienare sedan 1985. En riktig höjdare med trevlig personal, mysig atmosfär och kanongod mat! Kunde inte ta några bilder, hade bara mobilen med mig och den klarade inte av ljuset därinne, men ni får föreställa er hur gott det var! Peter och jag ska helt klart gå dit fler gånger, själva eller med sällskap :)

Idag åt vi en god frukost innan Johnny och Ulla återvände söderut. Peter och jag vilade en stund kring lunch, och nu ska vi mysa med ljus framför en film, Wild Target. Fortsättning på listan dyker nog upp framåt kvällen!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0