Årskrönika del 1

Januari

Början på januari ägnades åt en ryskatenta samt åt att handla upp julklappspresentkort på Cervera. Pm-inlämning, gruppuppgift och mattetenta stod också på schemat. 9 januari städade vi ut julen, och började göra plats för våren. En smula tidigt kanske, men vi tyckte det var dags. Jag fick en släng av målarsjukan, och målade ett par tavlor i olja till vår ”matsalsdel”.Vi hade inneboende under en veckas tid, som behövde fly verkligheten ett tag. Så vårt tv- och gästrum blev omvandlat till campingläger för verklighetsflykt. Där hann vi också med att gå och se Avatar i 3D, vilket var en häftigt visuell upplevelse.
Vi avslutade med att fira Josses födelsedag i efterskott, och Peters i förskott.

 

Februari

Peter fyllde år, och det firades med en mysig Antipasto-buffé på hemmaplan.  Peters föräldrar dök upp, och vi firade med att äta på Koh Phangan i Uppsala. Riktigt god mat, och väldigt speciell atmosfär.Vi bokade en weekendresa till Bratislava, men bokade av den när vi kände att vi egentligen inte hade lust att resa.Örter i burkar började odlas, och det sköt upp små gröna saker ur jorden. Jag kom igång ordentligt med nya kursen, och begravde mig i Moderna Kommuner. Vi passade hund, Cirrus och började få igång mitt (vårt) hundsug igen.

 


Mars

Min födelsedag firades först med att mamma kom och hälsade på, jag fick fina paket och fyndade favoritskorna för födelsedagspengen. Senare in i mars blev det en tripp in i djungeln, party med djungeltema med vännerna. Jag pluggade Sveriges historia 800-1850 för fullt, och tog igen diverse restseminarier.


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0