Årskrönika del 4

Oktober

Aron och pappa kom och hälsade på, eftersom Aron skulle gå med Peter på Oktoberfesten i Uppsala. Vi passade på att ta en promenad i det fina höstvädret, och stötte på en drake i skogen. Min högra njure bestämde sig för att påminna om sin existens, och var allmänt kinkig under en stor del av månaden. Skrev PM om demokrati och hållbar utveckling, och gjorde dugga i sociologidelen av kursen.  Sista helgen tillbringade vi på Åkerby Herrgård med Alexandra och Daniel, en… intressant upplevelse.

 

November

Hamlet åkte till Fluffabriken och försvann… eller, hans päls försvann. Nyklippt och vildare än vanligt tog vi oss an taket på parkeringshuset och kastade boll för fullt. Den 8 november började en av de roligaste och jobbigaste perioderna i mitt liv, 6,5 veckor VFU i Sala. Vi passade också på att kastrera Hamlet, och han var lite lagom ynklig första dagen.  Min tid ägnades åt lektionsplaneringar och förberedelser, utöver den tid som tillbringades på skolan och bussen. Men roligt var det! Jag inbillade mig att jag skulle hinna med en lista på bloggen, men fastnade på dag 9. Ska se om listan kan hinnas med under januari istället, men lovar inget. Pepparkaksbak hanns med, och vi gjorde ett nytt hus i år. Som ännu inte brunnit upp, ta i trä!


 

December

Under december fortsatte min VFU, Peter började skriva pararbete, en konfliktanalys. Den tid som jag var hemma passade vi på att utnyttja ordentligt. Första Advent var mamma och Aron uppe och hälsade på. Andra Advent dök Peters föräldrar upp, och tredje helgen hade vi mysig julfest med ett gäng vänner. Hux flux var min VFU slut, jag kunde inte vara mer nöjd med omdömena jag fick från mina handledare. Fick tom ett fint ljusfat med tillhörande ljus i present av dem! Vi packade ihop för att åka ner till Skaraborg och fira jul, tur med tågen hade vi och var endast en kvart försenade.

Julfirande med båda familjerna stod på schemat. God mat, paketöppning, julgodis, vinterpromenader och en hel del annat hann vi med. Under mellandagsrean fyndade jag en Nespressomaskin, som väntar på att få bosätta sig på bänken i Uppsala. Jag fick också ett roligt besked, som ni kanske får höra mer om vid ett senare tillfälle. Vi befinner oss fortfarande här nere, och nyårsafton firades med Alexandra, Daniel och min bror.

Det har varit ett händelserikt och riktigt bra år, och vi hoppas att 2011 blir minst lika bra!


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0