En dag kvar...

Idag gjorde jag min nästsista dag i Sala. Jag höll i två lektioner, först stenåldern med 3:orna, och på eftermiddagen svenska med 2:orna. Vi avslutade våra juldikter med att skriva elvling-dikter, dikter som innehåller elva ord uppbyggda 1-2-3-4-1.

Exempelvis:
Svart
Som natten
Stjärnor lyser starkt
Glittrar gyllene på himlen
Ljus


Där har ni en elvlingdikt. Kan också kallas för elvingdikt. Imorgon blir det avslutning på tema stenåldern. De ska få läsa upp det de är mest nöjda med, och sedan blir det tipspromenad. På eftermiddagen ska jag dessutom lära
2:orna Old McDonald had a farm... på engelskan. Efter det är jag färdig. Helt klar, ska bara få omdömen av mina handledare och sen åker jag hem från Sala för sista gången. Ja, för den här VFU-omgången alltså. Inga fler jobbigt tidiga mornar på länge, hurra! Men nu ska det slås in lite klappar, innan det blir ryggmassage och sovdags. Gillar min personliga rygg- och huvudmassör, ska skämma bort honom lite xtra under lovet. Peter har ställt upp och hållit hemmet igång så gott det har gått under VFU:n. Och tagit hand om mig när njuren inte uppfört sig som den ska. Ja, lite bortskämd tror jag nog han får bli! Ska se om jag inte kan smyga in till stan när jag slutar och skaffa en till julklapp som jag vet att han väldigt gärna vill ha...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0