Juldagens morgon

Sitter i köket inne i stora huset med en kopp te. Min inre väckarklocka har liksom inte riktigt förstått att jag inte längre behöver gå upp kl 5, men hoppas den kommer inse det snart. Så länge myser jag med tända ljus och te, vilket inte är helt fel.

Julafton igår var riktigt mysig, med julbord och klappöppning på två ställen som vanligt de senaste åren. I år var det först Skara, och där passade vi på att gå en långpromenad med Hamlet på förmiddagen. Sagolikt vackert väder hade vi nämligen här.

Framåt eftermiddagen bli vi hämtade av mamma, och åkte hit till Axvall för julfirande nr 2. Vi började faktiskt med julklappsöppning, för att ta julbordet lite senare. Vi fick betydligt fler julklappar än väntat, men det är ju alltid trevligt! Av Peter fick jag jättefina fodrade fingervantar som jag önskat mig, ett mysko spel till Wii som ska bli intressant att testa, en badbomb från Lush samt en Trisslott. Det var dock inga tio miljoner i vinst där:)
Peter fick en bok och en skjorta av mig, och verkade väldigt nöjd med detta.

Så det var helt enkelt en riktigt bra julafton! Bilder kommer upp lite senare under dagen. Idag ska vi också in till Skara för att fira Peters ena bror som fyller år idag, och busa med den andre broderns skruttungar! Men nu ska jag köra bloggrundan, och kanske kika lite på eventuella nätreor :)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0