What a great day!

Dagen började lite för tidigt, klev upp ur sängen vid halv 8 imorses, med en rygg som var riktigt kinkig. Hamlet följde med mig in till stora huset, där vi åt frukost och bäddade ner oss tillsammans med Mille i soffan. Frös som en nakenråtta i Sibirien och kände att förkylningen ökade med stormsteg. Hade inte alls någon ork att åka in till stan och handla inför nyår.

Men efter att ha legat nerbäddad och värmt upp mig ordentligt, blev jag lite piggare. Så fick jag ett sms med positiva nyheter, och dagen började kännas riktigt, riktigt bra. När det var dags att bli upphämtade av Alexandra och Daniel så kände jag mig nästan som en människa.

Innan vi handlade mat och dryck inför nyår, blev det en sväng på Biltema och Mio. På Biltema hittade jag ett set med jättefina skiftnycklar (hur nu skiftnycklar kan vara fina!?) i flera olika metallicfärger. Inget köp dock. Men om vi (när) vi någon gång införskaffar skiftnycklar får det bli dom.

På Mio köpte jag nästan två ljusstakar i tenn (eller vad det nu var). Riktigt bra pris, riktigt snygga, men kunde inte låta bli att vela. Bestämde mig därför för att fatta beslutet vid ett senare tillfälle, och ställde tillbaka dem. Sedan åkte vi hem till AoD och åt mat och pratade lite. Alex skjutsade nyss hem mig, men Peter stannade för att spela med Daniel.  Det har varit en riktigt härlig dag, och jag bestämmer att morgondagen kommer bli minst lika bra!


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0