Alla <3 Dag

På söndag är det, som de allra flesta vet vid det här laget, Alla hjärtans dag. Peter och jag brukar inte direkt fira med massa gulleputt-presenter eller belamra lägenheten med hjärtan av olika slag. Däremot brukar vi ibland försöka mysa till det lite extra. I år är vi dessutom mitt uppe i hemtenta (Peter) och tentaplugg (jag). Därför tänkte jag fixa till en mysig, maffig brunch! Vad passar bättre en slapp söndag, än att ta sig lite extra sovmorgon och sedan njuta av en härlig, långsam brunch tillsammans? 
Nu har jag dessutom bestämt vad brunchen ska bestå av:

  • Virgin Mimosa, alkoholfri drink gjord på färskpressad blodapelsin och cider
  • Popburgers, minihamburgare med coleslaw
  • Rökt lax på toast med babyspenat
  • Rårakor
  • Lyxiga Riddare, en lyxigare variant på fattiga riddare


Det mesta är dessutom ganska enkelt, och kan förberedas lördag kväll. Tror Peter kommer gilla idén också, särskilt hans miniburgare :)


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0