Dåligt med motivationen

Sitter med boken Moderna kommuner och känner att jag inte riktigt får grepp om någonting. Det vill liksom inte fastna, och jag förstår inte helt och hållet alla begrepp och resonemang. Känns ju sådär, med tanke på att det är tenta om två veckor, och seminarium på fredag. Har ingen riktig motivation att sitta och diskutera vad som är bra resp dåligt med kommunernas försök att engagera, kommunal parlamentarism etc...

Imorgon fyller Peter år, och jag vill egentligen fixa lite grejer till, men hinner inte pga pluggandet. Vill hellre komma på vad han ska få till middag än fundera över kommunernas styre. Detta leder ännu mer till att motivationen vägrar infinna sig, och jag är för tillfället fast i en ond antikommun-cirkel. Jag förstår att det är väsentligt för en SO-lärare att ha koll på sådana här saker, men till vilken gräns? Det är ju så mycket roligare med allt annat som ingår i samhällskunskap! Ska ju faktiskt undervisa åk 1-7, inte högstadiet...
Nej, dags att återgå till relationen mellan politiker och tjänstemän(!).

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0