Helgfirande och nya inköp

Skulle varit på föreläsning nu, men har sådan magknip så jag sitter hemma och känner mig ynklig istället. Det har varit fullt upp hela helgen. Peters föräldrar var här i lördags, tillsammans med hans ena bror, först fikadde vi hemma hos oss, sedan blev det middag på Koh Phangan. Riktigt god mat, även fast de glömde vår efterätt. Inredningen var ju minst sagt speciell, och en häftig upplevelse. Jag åt vegetariska vårrullar till förrätt, och currymarinerade tzaispett i jordnötsås med thailändsk inlagd chiligurka. Såå gått! Fast den friterade scampin som Peter tog till förräätt var möjligen ännu godare...

Igår så gick vi upp tidigt och bakade bagels till frukost, innan det blev en liten sväng till Ikea och Cervera. Vi skulle titta på en ram, men kom hem med stolsdynor, kuddar, diskborstar ett glas och en gerbera istället. Så kan det gå!

Nu ska jag krypa upp i soffan och vila en stund, hoppas magknipet lättar snart.


Vår nya gerbera! I bakgrunden skymtar också de nya stolsdynorna.


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0