LCHF

Jag har bestämt mig för att testa LCHF-dieten ett tag, har hört att det ska finnas väldigt många fördelar. Bort med ledvärk och minskade IBS-besvär, vilket låter som något för mig. Trodde först att det skulle bli väldigt dyrt (om man är student) men räknade lite på det och insåg att det inte skulle bli någon större skillnad. Det är ju inte proteinet man ökar, utan fettintaget och minskar kolhydratintaget. Så från och med imorgon bitti och ett par månader framåt blir det big no-no för kolhydrater för min del. Peter är mest lyckligt över alla feta gräddiga såser som kommer stå på menyn den närmsta tiden... Jag vill mest testa för att se om det faktiskt blir bättre med led- och magproblem, och om jag kan minska några kilon. Lovar att utvärdera allt eftersom.
Så imorgon blir det äggröra med kallrökt lax och färskost till frukost! (Laxen var det extrapris på, hihi)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0