Onsdag

Snön har återigen vräkt ner konstant under natten och dagen. Längtar efter vår! Är tveksam till om snön kommer hinna smälta bort tills den 7 mars, då det är obligatorisk vår eftersom jag fyller år då :P
Pluggandet går fortfarande ganska (läs: väldigt) dåligt, men känner mig fortfarande lugn. Ska snart börja skriva ner lite svar, och sedan under morgondagen skriva in svaren på datorn. Peter ska hjälpa mig med ett par frågor ikväll också, så det blir säkert bra i slutändan ändå. Idag åt vi något riktigt gott till lunch, wokade risnudlar med vitkål, champinjoner och morötter. Som smaksättning hade vi Santa Marias Pad thai-sås. Blev jättegott!


Grönsaker färdiga att wokas!

Vi ska snart dricka lite te och äta knäckebröd till mellanmål, innan studierna fortsätter. Har förresten fått öva lite på min franska, har lagt till ett par människor på Farmville (ja, jag tillhör bönderna:) den ena tog jag bort ganska direkt, men ett par andra har jag haft som grannar ett tag nu. Idag så ville en kille chatta, han skrev på franska, jag svarade, lagom skeptisk med tanke på den första grannen som jag raderade. Men han var väldigt artig och trevlig, från Marocko. Det var minst sagt kul att försöka komma ihåg franskan, men det gick riktigt bra. Nu skrev vi visserligen inga långa filosofiska diskussioner, men ändå. Och än så länge verkar han trevlig, och inte ute efter att kidnappa mig och sälja mig för en kamel ;) Vem vet, man kanske faktist kan lyckas lära känna vettiga människor via fb-chatten... Vi får väl se.

Nu blir det Wasa husman och citronte!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0